Pages

Friday, August 26, 2011

Kernaku Seorang Daie

entah dari mana datang kekuatan, saya menegur kelakuan lelaki itu. sedikit pun saya tidak meninggikan suara.saya tidak mengenalinya kerana dia staff baru di tempat saya. berlainan division tapi berada di level yang sama. mungkin bagi nya itu perkara kecil, tapi kata2nya pada sahabat saya bagi saya, amat merendahkan maruah seorang perempuan. menganggap semua perempuan adalah sama adalah satu kesilapan. dia tetap merasakan dia yang benar dan kami hanya membesar2kan perkara kecil. saya tidak menyalahkannya kerana latar belakangnya yang tidak membesar dalam suasana Islami tetapi saya terkilan dengan sikapnya yang bukan saja tidak mahu menerima apa yang disampaikan malahan memusuhi kami.

pada malam Ramadhan ini saya doakan Allah melembutkan hatinya untuk menerima kebaikan.amin ya Rabb. juga doa buat diri saya sendiri agar terus diberi kekuatan untuk istiqamah dan saling menasihati. sejak bertukar level, saya dikelilingi teman2 yang berpakaian 'separuh maut'. ya Allah, kurniakanku hikmah para daieMu untuk membimbing mereka.

“Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti aku yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri.

Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan menjadi sedikitlah orang yang memberi peringatan.”-Hassan Al Basri

3 comments:

  1. semoga Allah permudahkan urusan duniamu kakakku :)
    urusan dunia yg bakal disoal di akhirat kelak.. Allahuakbar.

    ReplyDelete
  2. syukran ukhtiku..doakan diberi kekuatan utk mghadapi realiti khidupan yg sgt mencabar.

    ReplyDelete
  3. K.sih...mohon share 2 rangkap kata2 kat bawah ni yea...doakan Nadia thabat di jalan dakwah...:) -nadiah.n.-

    ReplyDelete