Pages

Sunday, October 23, 2011

09.10.11


09.10.11

Cantik kalau buat tarikh nikah.hehe.

It was my convocation day. Alhamdulillah.

Masih terlalu kuat di ingatan saya, 4 tahun yang lalu, saya melangkahkan kaki buat pertama kali di bumi Gombak ini seorang diri. Tika sahabat2 dengan mudah melepasi stesen2 pendaftran di CAC, saya menebalkan muka membawa surat dari pusat zakat Selangor ke meja pendaftaran, menyatakan saya anak asnaf & PZS akan membayar yuran pendaftaran saya. Kini setelah 4 tahun, saya melangkah lagi ke bumi Gombak ini. Tapi kali ini bersama keluarga saya yang tercinta, menaiki pentas CAC dengan bangga dan penuh rasa syukur,akhirnya, saya membawa pulang segulung ijazah dengan kepujian kelas pertama.

Segulung ijazah ini bukan untuk memaknakan jerih menuntut ilmu semata2. Tapi juga hasil pengorbanan seorang ibu, sokongan keluarga,keikhlasan para murabbi, lambang sebuah persahabatan, kekuatan sistem tarbiah yang sangat mengesani jiwa saya dan paling utama, kasih sayang & rahmat sang Pencipta. Saya hadiahkan kejayaan ini buat mereka semua, tanpa salah satunya mana mungkin saya mencapai impian ini.

Moga ijazah ini mendekatkan lagi pengabdian saya pada Tuhan. Menjadi asbab dakwah ini akan bergerak lebih laju. Jika dulu saya ingin buktikan kemiskinan bukan penghalang kejayaan, bukan juga penghalang untuk bergerak aktif dalam dakwah, saya berdoa, rezeki demi rezeki yang Allah kurniakan ini tidak membuat saya terus leka dengan dunia, tapi menggunakannya untuk memacu agenda ummah. A new chapter begins,insyaAllah.

1 comment:

  1. kak sih...hu...terharu baca...:']...rindu kehadiran akak di uia

    ReplyDelete