Pages

Thursday, December 29, 2011

2011



Masa terlalu pantas berlalu, lg beberapa hari sahaja 2011 bakal melabuhkan tirai. Terlalu banyak suka duka tercatat dlm tahun ini. Terlalu banyak nikmat utk disyukuri, dan juga ujian demi ujian buat muhasabah diri, sebagai kafarah dosa2 lalu, dan moga sebagai asbab untuk menaikkan lagi darjat hamba di sisi Rabb.

Arwah ayah & hafazan

31 Disember ini genaplah 7 tahun ayah kembali bertemu penciptanya, dan genap 6 tahun saya mengkhatamkan hafazan Al Quran buat pertama kali. Kelakar juga rasanya bila teringat bagaimana saya sengaja memperlahankan sedikit tempo hafazan semata mata mahu khatam pada tarikh itu, entah berapa kali ustazah tasmik menegur bila mahu khatam. Sengaja memilih tarikh itu. Ayah pergi seminggu sebelum pendaftaran saya di DQ, moga setiap ayat Allah yang dihafaz dapat menambah pahala ayah di alam sana. 7 tahun perginya ayah, saya belajar menjadi lebih berdikari, sabar dan menghargai insan2 di sekeliling saya. 6 tahun setelah khatam, tidak langsung saya berbangga dengan hafazan saya sekarang. Saya sangat merindui ketegasan ustaz ustazah tasmik, DQ mahupun UIA. Saya hanya bergantung harap pada istiqamah & disiplin saya sendiri, yang sentiasa ada turun naiknya. Menjadi hamlatul Quran bukan mudah, tapi dengan mujahadah, ia boleh menjadi sangat indah.

Hospitals

2011 tahun yang sangat bercinta dengan hospital. Hosp Selayang, HTAR Klang, PCMC.

Bulan 5, first time ever in life, warded kt Selayang, second time bulan 9 ke 10 entah kt PCMC. Sebenarnya saya bukan jenis suka jumpe doktor melainkan sangat terpaksa. Bila duk hospital merasa la GA, LA..dapat tau term2 medic sdikit sebanyak, not so bad la.

Bulan 8 mak pulak warded kt Klang sebab TB. Sambut birthday sendiri kt hospital. Memang sangat rasa tarbiyah sabar dari Tuhan. Saban kali berulang Cheras-Klang-Bukit Bintang dengan public transport yang lagi dhsyat dari tin sardin, rushing ke hospital after kerja nak kejar waktu melawat, buka puasa pun dalam komuter je. Menambah koleksi tarbiyah untuk bekal ujian yang mendatang, insyaAllah.

Travel

Tahun ni jugak tahun yang sgt banyak berada atas jalan, berada atas kenderaan awam. Terima kasih adik2 & kawan2 yang sudi memberi ruang untuk berteduh , ‘unta-unta’ untuk dinaiki, ketika tanggungjawab membutuhkan saya untuk menjadi ‘musafir’ seketika. It’s really meaningful for me. Seperti kata seorang adik, saya dah ada rumah ketiga:).

Before ends, 2011 memang tahun yang sangat manis untuk dikenang..:)

Sweet memories

-Graduated with first class degree

- My first job interview with RHB Islamic, then being an executive there

-Saga FL for my family

-Home sweet home

-Beautiful eid

-……………..:) +………………:)) +……………….:)))

Alhamdulillah..terima kasih Allah untuk tahun ini.. Sayonara 2011, moga 2012 yang bakal datang akan penuh barakah~



3 comments:

  1. dear sih,
    i think we are close yet not so close.
    i missed so many 'day' of u. while reading ur 2011 history so i realized, I ws a friend that x so good. i was x there with u. sobs.~

    happy that ur 2011 year ended beautifully !

    mantapkan hafazan, istiqamahlah =)

    ReplyDelete
  2. semoga Allah redha...

    ReplyDelete
  3. my dear ada: i know ur pray is always there, no where can I find sumone like u:)

    ReplyDelete