Pages

Sunday, July 17, 2011

Sepanjang Jalan Ini (1)

Sudah sebulan setengah mnjadi eksekutif di sebuah bank. Alhamdulillah, masih teguh berada di jalan ini. Jalan yg saya yakini akan mengembalikan kalimah Allah di tingkat teratas. Fasa pekerjaan terlalu bnyk cabaran. Saya sendiri menyedari sumbangan saya terhadap jalan ini berkurang jika dibanding dengan zaman belajar. Saya berharap saya dapat menstabilkan kehidupan saya secepat mungkin, agar dakwah ini mampu saya pacu lebih laju. Allah..mudahkanlah.


Alhamdulillah, fasa sebagai pelajar undergrad telah selamat saya lalui bersama dkwah yg saya dukung ini. Segala pujian bagi Allah yg menetapkan hati saya di jalan ini & menemukan saya dgn insan2 berjiwa besar yg sntiasa membimbing dan menasihatkan.

Caturan Allah terlalu indah. Masih ingat ketika mendapat tawaran ke KISAS, saya sudah langsung tidak menaruh harapan untuk berpindah sekolah memandangkan saya memahami kos belajar di SBP agak tinggi berbanding sekolah harian, tak mampu ditanggung pd ketika itu. Dalam diam, classmate saya memberitahu guru2 saya & dipendekkan cerita, pengorbanan guru2 saya telah membawa saya melangkah ke bumi waqafan.

Di sini saya belajar utk melazimkan solat jemaah setiap waktu. Saya masih ingat lagi, dek kerana tidak biasa solat jemaah seharian ditambah jadual harian pelajar asrama yg padat, saya pernah tertidur sewaktu sujud tika menanti imam untuk bangun. Di sini saya belajar memakai tudung labuh, saya mengenal istilah usrah, saya bertemu akak2 & teman2 yang solehah..

bersambung

No comments:

Post a Comment