Pages

Thursday, July 28, 2011

Sepanjang Jalan Ini (2)

Di KISAS dulu, saat paling indah tika bersendiri di musalla, sebelum azan subuh. Sangat tenang. Yang ada selalunya hanya dalam 4-5 orang sedang mengaji sementara menanti subuh. Tapi, makin lama rutin itu makin jarang saya lakukan. Makin lama, realiti SBP sangat memberi tekanan. Ada sahabat yang sambil berjalan pun boleh baca buku.Satu ketika, saya keliru sama ada patut mengikut rentak atau terus berteman dengan'ketenangan' yang baru saya temui.

Tidak saya maksudkan sahabat2 yang sangat bersungguh dlm pelajaran kurang agamanya. Tidak langsung kerana mereka asalnya dr sekolah2 agama yg hebat2. Sementelah saya, dr sekolah harian biasa. Baru ingin memahami dengan jelas indahnya hidup berTuhan..kenapa Islam jadi pilihan.pd masa sama ada tggungjawab berat sbgai pelajar utk ditunaikan.

Saya memilih jalan saya. Syukur ditemukan dgn akak2 yg mmpu menjadi qudwah. Kak Marhamah, Kak Husna, Kak Syida dan ramai lg yg x kan mmpu tersebut semuanya di sini. Sesibuk mana pun, ada rutin yang saya pastikan akan saya lakukan biarpun ketika itu masih ada homework yg belum selesai. Seperti janggal pd kebanyakan.

No comments:

Post a Comment